Ga naar hoofdinhoud

Prioriteiten

Op onze school willen we kwaliteitsvol onderwijs bieden. In een wereld vol verandering is dat geen voor de hand liggend gegeven. Onze schoolvisie, die gestoeld is op de “Opdrachten van het katholiek onderwijs in Vlaanderen”, biedt ons een basis om gedegen onderwijs te kunnen uitbouwen. Op personeelsvergaderingen bespreken we elk schooljaar in alle openheid en met respect voor elkaars mening wat er leeft en wat de noden zijn. We evalueren het voorbije schooljaar ook met de ouders en de leerlingen van onze school via digitale bevragingen. Zo garanderen we dat iedereen betrokken is bij de uitbouw van ons prioriteitenplan. Wat goed was, blijft behouden, groeikansen worden besproken en vastgelegd. Hieruit vertrekken we om de pedagogische studiedagen en eventuele individuele nascholingen vast te leggen. Onze leraren worden gestimuleerd om zich persoonlijk te blijven ontwikkelen. Het prioriteitenplan dient hier als basis maar individuele noden, die passen binnen de werking van de school, kunnen besproken en aangepakt worden.
In het schooljaar 2024-2025 hebben we volgende prioriteiten voorop gesteld:

Tegen het einde van het schooljaar een gestructureerde en doorlopende leerlijn wiskunde ontwikkelen van kleuterklas tot en met zesde leerjaar.

Een gedragen herstel- en sanctioneringsbeleid ontwikkelen en aftoetsen zodat op het einde van het schooljaar een werkbaar en te implementeren model op tafel ligt voor het schooljaar ‘25-’26

Leraren leren de executieve functies kennen, koppelen ze aan het leerplan en nemen ze mee naar hun eigen klaspraktijk. Dit resulteert in meer kwaliteitsvolle interacties, betere klasorganisatie en meer doelgerichte activiteiten en werkvormen.